Integritetspolicy

Gäller från 2025-08-25

NanoClean AB, org.nr 556921-4249, nedan benämnt “vi”, “oss” eller “NanoClean”, är ansvarig för behandlingen av personuppgifter i enlighet med de principer som beskrivs i denna policy. Vi är personuppgiftsansvariga för den behandling av personuppgifter som sker i samband med att vi tillhandahåller våra tjänster inom lokalvård och avfallstransporter, vid besök på vår webbplats nanoclean.se samt vid utskick av nyhetsbrev.

I denna integritetspolicy förklarar vi när och hur vi behandlar personuppgifter, vilken laglig grund behandlingen vilar på samt hur vi ser på lagring och skydd av dessa uppgifter.

När behandling av personuppgifter sker

För att du ska kunna använda vår webbplats, beställa våra tjänster, prenumerera på vårt nyhetsbrev eller kontakta oss, behöver vi behandla personuppgifter om dig.

NanoClean samlar in och behandlar personuppgifter när du:

  • Besöker vår webbplats
  • Registrerar ditt CV hos oss
  • Prenumererar på vårt nyhetsbrev
  • Ingår ett avtal eller köp med oss
  • På annat sätt kontaktar oss

Informationen används för att kunna genomföra avtal och leverera våra tjänster, erbjudanden och information. Vi kan även uppdatera adressuppgifter via betrodda tredjepartstjänster.

Vilka personuppgifter behandlas

För webbplatsbesökare
Vi samlar in information för att förstå hur webbplatsen används och för att förbättra innehåll och funktionalitet. Viss information, såsom IP-adress, kan betraktas som personuppgift.

Exempel på uppgifter:

  • Typ av webbläsare och operativsystem
  • IP-adress
  • Språkpreferens
  • Hänvisande webbplats
  • Tidpunkt för besöket

Vid användning av kontaktformulär eller prenumeration på nyhetsbrev behandlar vi även:

  • Namn
  • E-postadress och/eller telefonnummer
  • Adress, postnummer, ort
  • Intresse för våra tjänster
  • Faktureringsuppgifter

För kunder
För att uppfylla avtal behandlar vi kundrelaterade uppgifter, till exempel:

  • Kundnummer
  • Företagsnamn/organisationsnamn
  • Organisationsnummer
  • Kontaktuppgifter (adress, telefonnummer, e-post)
  • Offerter, avtal, beställda tjänster
  • Fakturor och betalningsstatus

Lagliga grunder för behandling

  • Fullgörande av avtal – För att kunna leverera våra tjänster, fakturera och kommunicera kring pågående uppdrag.
  • Intresseavvägning – För att kunna följa upp, erbjuda relevanta tjänster och bedriva säljaktiviteter.
  • Rättslig skyldighet – För att uppfylla krav i lagstiftning, exempelvis bokföringslagen.
  • Samtycke – I de fall där du aktivt samtycker, exempelvis för nyhetsbrev.

Delning av personuppgifter

Dina uppgifter behandlas främst av NanoClean. Vi kan dock dela uppgifterna med betrodda tredjepartsleverantörer (personuppgiftsbiträden) som exempelvis:

  • IT- och systemleverantörer
  • Fakturerings- och revisionsföretag

Behandling sker i första hand inom EU/EES. Vid överföring utanför EU/EES säkerställer vi att detta sker i enlighet med tillämplig lagstiftning.

Skydd av personuppgifter

Vi använder tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda personuppgifter, bland annat:

  • Brandväggar och lösenordsskydd
  • Tvåfaktorsautentisering där det är tillämpligt
  • Begränsad åtkomst till databaser
  • Övervakning av system mot intrång

Lagring av personuppgifter

Vi sparar aldrig personuppgifter längre än nödvändigt för att uppfylla syftet med behandlingen eller så länge lagstiftning kräver det. I undantagsfall kan uppgifter lagras längre för att tillgodose rättsliga intressen, exempelvis vid tvist.

Dina rättigheter

Som registrerad har du rätt att:

  • Begära tillgång till de uppgifter vi behandlar
  • Begära rättelse eller radering
  • Invända mot behandling
  • Återkalla samtycke

Du kontaktar oss enklast via de kontaktuppgifter som anges på vår webbplats.

Ändringar i policyn

NanoClean kan uppdatera denna integritetspolicy vid behov. Eventuella ändringar meddelas med rimligt varsel.